Hoewel Mercedes kosten nog moeite heeft gespaard om ons er van te overtuigen dat de nieuwe Coupé van het "E-gamma" als E-coupé door het leven zou gaan lijkt het ons toch nog een beetje bedot te hebben. Waarom is dat? Wel, in tegenstelling tot wat ze doen uitschijnen met de hele naamswijzigingen van CLK naar E-klasse Coupé staat deze wagen nog steeds op het goedkopere en kleinere platform van de Mercedes C-klasse. Afgezien van het feit dat deze nieuwe Coupé volledig voorzien is van dezelfde styling als de E-klasse is er dus verder niets gewijzigd aan de opbouw van het model.
Daarmee wil ik zeggen dat het dus nog steeds een C-klasse in E-vermomming is. Dit is dan ook meteen de reden waarom deze Coupé aan een lagere prijs verkocht kan worden dan de sedan.
Mercedes zou een zeer goede reden hebben om de E-coupé te voorzien van het chassis van de C-klasse omdat dit zou zorgen voor "a stiffer car with a bit more performance". Hoewel deze reden zeer aannemelijk klinkt geeft dit nieuws toch een wrange nasmaak aan de naamsverandering van CLK naar E-klasse Coupé omdat deze deed uitschijnen dat het model nu wel degelijk een volwaardige E-klasse was geworden en we dus nu een beetje in de maling worden genomen door de Duitsers.
via motorauthority
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden