Hoe extreem, radicaal en compromisloos de Ariel Atom al zou mogen geweest zijn, het kan altijd nog een tikkeltje beter. Dat dachten de bouwers van deze sportwagen er ook van en besloten om een ware super Atom te ontwerpen. De naam van dit model, Ariel 500, verraadt reeds de belangrijkste troef van deze nieuwe variant, namelijk dat hij 500pk onder de 'motorkap' zal hebben. Het belooft eveneens een zeer exlcusief model te worden aangezien de oplage beperkt zal blijven tot 25 exemplaren.
Die 500 pk's worden geleverd door een 3.0l V8 motor. Schakelen gebeurt met een sequentiële versnellingsbak. Tel dit samen bij het pluimgewicht van de Atom en je kan er van uitgaan dat de verplichte nummertjes in een razende vaart kunnen worden uitgevoerd. Zo wordt er een 0-160km/u tijd meegegeven van minder dan 6seconden.
De productietijd van één exemplaar zou zo'n vier tot zes weken in beslag nemen. het prijskaartje van zo'n 100.000pond liegt er alvast niet om dat we hier met een exclusief beestje te maken hebben. In die kostprijs is dan ook wel een speciale training inbegrepen die de toekomstige eigenaar leren omgaan met zijn nieuwe bolide.
[
]1
Hoe extreem, radicaal en compromisloos de Ariel Atom al zou mogen geweest zijn, het kan altijd nog een tikkeltje beter. Dat dachten de bouwers van deze sportwagen er ook van en besloten om een ware super Atom te ontwerpen. De naam van dit model, Ariel 500, verraadt reeds de belangrijkste troef van deze nieuwe variant, namelijk dat hij 500pk onder de 'motorkap' zal hebben. Het belooft eveneens een zeer exlcusief model te worden aangezien de oplage beperkt zal blijven tot 25 exemplaren.
Die 500 pk's worden geleverd door een 3.0l V8 motor. Schakelen gebeurt met een sequentiële versnellingsbak. Tel dit samen bij het pluimgewicht van de Atom en je kan er van uitgaan dat de verplichte nummertjes in een razende vaart kunnen worden uitgevoerd. Zo wordt er een 0-160km/u tijd meegegeven van minder dan 6seconden.
De productietijd van één exemplaar zou zo'n vier tot zes weken in beslag nemen. het prijskaartje van zo'n 100.000pond liegt er alvast niet om dat we hier met een exclusief beestje te maken hebben. In die kostprijs is dan ook wel een speciale training inbegrepen die de toekomstige eigenaar leren omgaan met zijn nieuwe bolide.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden