Na de wat vreemde verschijning van de 3008 komt Peugeot nu met de 5008 op de proppen. De 5008 is met zijn 4,53 meter, 16 cm langer dan de 3008 en 19 cm korter dan de Peugeot 807.
Er is aandacht in de ontwikkeling van de 5008 gestoken. Zo heeft de Peugeot een CW(aerodynamica) waarde van amper 0,29 en kent de auto nauwelijks dode hoeken. Optioneel is er een derde zitrij te bestellen, zonder zitrij is er een kofferinhoud van 758 liter.
Je kan kiezen uit 1 benzine- en 2 dieselmotoren. Voor de benzinemotorwerd geopteerd voor de 1.6 Vti met 120pk. Dieselen kan met de 1.6 HDi met 110pk (manueel of met gerobotiseerde zesbak) of de 2.0 HDi met 150pk en 163pk(aut).
De 5008 zal het moeten doen voor Peugeot in een segment waar de Opel Zafira, Renault Grand Scénic en de Citroën C4 Picasso de plak zwaaien. Aan concurrentie dus geen gebrek. De officiële lancering is gepland voor de IAA in Frankfurt, commercialisering volgt in de herfst van 2009.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 11 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden