G-Power pakt de Z4 aan

De Duitse (wie anders) tuner G-Power heeft zich voor het eerst gewaagd aan een versie van de nieuwe Z4. Onder de kap heeft G-power de sDrive 3.0l twin turbocharged motor aangepakt  en verder bleven ook de ophanging en de besturing niet onaangeroerd. Met de kit onder de kap krijgt deze nieuweling 345pk en 480Nm koppel. Volgens G-Power schiet de Z4 naar 100km/u in 4,7 seconden, dat is een halve seconden sneller dan de 'gewone' fabrieksversie. Verder hebben we een setje nieuwe wielen met aangepaste velgen. Samen goed voor een prijskaartje van 4.474 Euro. De motorkit kost je 1.978 Euro. Als je er zelf geen bal van kent, laat je hem voor 403 euro installeren door G-Power zelf. Ook de vering (€1.256) en de uitlaat (€1.508) hebben elk een verdomd aardig prijskaartje. Maar zoals ik eerder aanhaalde, wacht nog even met je Z4 richting G-Power te sturen. Maar, echt warm worden we hier nog niet van. Of wij zijn dan toch allesinds niet verrast, want naar goede gewoonte weet G-Power nog veel meer uit dit blok te halen. Het vorige model kende hetzelfde tafereel. Niet lang na het lanceren van de eerste kit werd er een monsterkit gelanceerd die je Z4 144pk extra gaf. Hou dus nog even je centjes in kas en wacht mee met ons. We verwachten dan ook snel een kit die je Z4 zal upgraden tot 400pk. Nu, dan zal het pas echt de moeite lonen om je Z4 even bij G-Power binnen te doen.

via carscoop

 

Z4 G Power

De Duitse (wie anders) tuner G-Power heeft zich voor het eerst gewaagd aan een versie van de nieuwe Z4. Onder de kap heeft G-power de sDrive 3.0l twin turbocharged motor aangepakt  en verder bleven ook de ophanging en de besturing niet onaangeroerd. Met de kit onder de kap krijgt deze nieuweling 345pk en 480Nm koppel. Volgens G-Power schiet de Z4 naar 100km/u in 4,7 seconden, dat is een halve seconden sneller dan de 'gewone' fabrieksversie. Verder hebben we een setje nieuwe wielen met aangepaste velgen. Samen goed voor een prijskaartje van 4.474 Euro. De motorkit kost je 1.978 Euro. Als je er zelf geen bal van kent, laat je hem voor 403 euro installeren door G-Power zelf. Ook de vering (€1.256) en de uitlaat (€1.508) hebben elk een verdomd aardig prijskaartje. Maar zoals ik eerder aanhaalde, wacht nog even met je Z4 richting G-Power te sturen. Maar, echt warm worden we hier nog niet van. Of wij zijn dan toch allesinds niet verrast, want naar goede gewoonte weet G-Power nog veel meer uit dit blok te halen. Het vorige model kende hetzelfde tafereel. Niet lang na het lanceren van de eerste kit werd er een monsterkit gelanceerd die je Z4 144pk extra gaf. Hou dus nog even je centjes in kas en wacht mee met ons. We verwachten dan ook snel een kit die je Z4 zal upgraden tot 400pk. Nu, dan zal het pas echt de moeite lonen om je Z4 even bij G-Power binnen te doen.

via carscoop

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
Ruben 23:41
afbeelding van Ruben

Het is natuurlijk zo dat er geen coupé versie komt van deze Z4.
Denk dat BMW de coupé rijders het gevoel nog wouden geven dat ze in een coupé reden door het een metalen klapdakje te geven.

Maar moest ik deze krijgen, zou ik toch geen nee zeggen eerlijk. Of misschien toch wachten op de M-versie van deze?

Wim 10:53
afbeelding van Wim

M-versie komt normaal gezien niet meer

Ruben 11:26
afbeelding van Ruben

Ook al niet - Z4 is niet meer wat het geweest is - geef mij maar die goeie oude Z4 M coupé.

Hannes 13:23
afbeelding van Hannes

Ja dat zal wel, hij is duurder dan een 135i cabrio (1500€) en dat is al een bommetje op wielen.

TechnoPatat 19:47
afbeelding van TechnoPatat

fabrieksgarantie verlies je wel, maar wordt nogal dikwijls overgenomen door de tuner zelf dusjah, echt veel verlies heb je niet, en als je dan toch wilt tijd winnen wacht je beter een eindje, tot de stage II eraan komt ...

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws