De Duitse (wie anders) tuner G-Power heeft zich voor het eerst gewaagd aan een versie van de nieuwe Z4. Onder de kap heeft G-power de sDrive 3.0l twin turbocharged motor aangepakt en verder bleven ook de ophanging en de besturing niet onaangeroerd. Met de kit onder de kap krijgt deze nieuweling 345pk en 480Nm koppel. Volgens G-Power schiet de Z4 naar 100km/u in 4,7 seconden, dat is een halve seconden sneller dan de 'gewone' fabrieksversie. Verder hebben we een setje nieuwe wielen met aangepaste velgen. Samen goed voor een prijskaartje van 4.474 Euro. De motorkit kost je 1.978 Euro. Als je er zelf geen bal van kent, laat je hem voor 403 euro installeren door G-Power zelf. Ook de vering (€1.256) en de uitlaat (€1.508) hebben elk een verdomd aardig prijskaartje. Maar zoals ik eerder aanhaalde, wacht nog even met je Z4 richting G-Power te sturen. Maar, echt warm worden we hier nog niet van. Of wij zijn dan toch allesinds niet verrast, want naar goede gewoonte weet G-Power nog veel meer uit dit blok te halen. Het vorige model kende hetzelfde tafereel. Niet lang na het lanceren van de eerste kit werd er een monsterkit gelanceerd die je Z4 144pk extra gaf. Hou dus nog even je centjes in kas en wacht mee met ons. We verwachten dan ook snel een kit die je Z4 zal upgraden tot 400pk. Nu, dan zal het pas echt de moeite lonen om je Z4 even bij G-Power binnen te doen.
via carscoop
De Duitse (wie anders) tuner G-Power heeft zich voor het eerst gewaagd aan een versie van de nieuwe Z4. Onder de kap heeft G-power de sDrive 3.0l twin turbocharged motor aangepakt en verder bleven ook de ophanging en de besturing niet onaangeroerd. Met de kit onder de kap krijgt deze nieuweling 345pk en 480Nm koppel. Volgens G-Power schiet de Z4 naar 100km/u in 4,7 seconden, dat is een halve seconden sneller dan de 'gewone' fabrieksversie. Verder hebben we een setje nieuwe wielen met aangepaste velgen. Samen goed voor een prijskaartje van 4.474 Euro. De motorkit kost je 1.978 Euro. Als je er zelf geen bal van kent, laat je hem voor 403 euro installeren door G-Power zelf. Ook de vering (€1.256) en de uitlaat (€1.508) hebben elk een verdomd aardig prijskaartje. Maar zoals ik eerder aanhaalde, wacht nog even met je Z4 richting G-Power te sturen. Maar, echt warm worden we hier nog niet van. Of wij zijn dan toch allesinds niet verrast, want naar goede gewoonte weet G-Power nog veel meer uit dit blok te halen. Het vorige model kende hetzelfde tafereel. Niet lang na het lanceren van de eerste kit werd er een monsterkit gelanceerd die je Z4 144pk extra gaf. Hou dus nog even je centjes in kas en wacht mee met ons. We verwachten dan ook snel een kit die je Z4 zal upgraden tot 400pk. Nu, dan zal het pas echt de moeite lonen om je Z4 even bij G-Power binnen te doen.
via carscoop
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden