Niemand lijkt gespaard te blijven van de economische crisis. Het is dan ook reeds algemeen geweten dat het Porsche niet echt voor de wind gaat dezer dagen. De heropflakkering van de berichten over de komst van een nieuw, goedkoper model dat moet zorgen voor extra inkomsten zijn dan ook niet geheel als ongeloofwaardig te bestempelen. Dat model zou de filosofie van de in de jaren '60 en '70 geproduceerde Porsche 914 verderzetten. Ook het feit dat Volkswagen volop bezig is met de ontwikkeling van de Bluesport roadster concept, een sportwagen met centraal geplaatste motor, zou het voor Porsche niet onmogelijk maken om ook zo'n type sportwagen in het gamma op te nemen.
Michael Macht, Porsche Production Manager, sprak met een journalist van Automobilwoche en vertelde dat zulk een model waarschijnlijk geprijsd zou worden rond de €35.000. De basis zou allicht gedeeld worden met die van de toekomstige VW roadster. Onder de 'motorkap' kunnen we motoren verwachten zoals de 1.4T met 170pk en een 125pk sterke diesel. Logischerwijze zal het nog wel even duren eer we zulk een klein dieselblok kunnen verwachten onder een Porsche badge. Verwacht in de Porsche roadster eerder een opgeblazen 2-liter blok met een dikke 200pk. Die stap zal al meer dan groot genoeg zijn voor een merk als Porsche.
Qua concurrenten zal dit model het eerder gemund hebben op wagens als een Lotus Elise of Opel GT, die eveneens voorzien zijn van tweeliter turbomotoren. Deze vermelding schept alvast hoge verwachtingen op het gebied van de rijkwaliteiten van dit model.
Jammer genoeg is er nog vanuit geen enkele hoek een officiële bevestiging gekomen voor dit project. Al het voorgaande nieuws is dus louter gebaseerd op de hypothese dat Porsche daadwerkelijk zou gaan voor deze nieuwe uitdaging. Al lijkt het allemaal zeer aannemelijk, de kans is ook zeer groot dat er niets van in huis zal komen. Rest ons nu enkel nog te wachten op meer nieuws!
via motorauthority
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 3 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 6 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 10 uur geleden