De Q5 en A4 allroad zijn vanaf heden ook verkrijgbaar met de 136(143)pk versie van de 2 liter turbodiesel. De Q5 "sprint" hiermee in 11,4 seconden naar de 100 km/u. Niet echt een cijfer om trots op te zijn dus volg ons advies en neem ten minste de 163pk versie van diezelfde 2.0 TDI. De meerkost valt goed mee, en het verbruik zal ongeveer gelijk zijn(minder pk/Nm betekent soms meer gas geven). De A4 allroad komt er met 10,3 seconden naar de 100 km/u beter vanaf, maar het blijft nog altijd 1,4 seconde trager dan de 163pk sterke versie. Om nietzonder reden de baisisprijs van de Q5 benzine naar beneden te halen is de bekende 2.0 TFSI nu ook met 180pk te verkrijgen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden