De M-divisie van BMW lijkt het noorden helemaal kwijt te zijn. Niet alleen maken ze een M-variant van praktisch elk model, ze gaan nu ook de dieselweg op. De divisie wil minder verbruik. En alle manieren om die emmissies te bereiken zijn momenteel een haalbare kaart. Ook dieselen wordt niet uitgesloten. Ontwikkelingsbaas Albert Biermann vertelde autocar dat de dieseltechnologie ooit goed genoeg zal zijn voor voldoende power. Mits voldoende power, is een M3d dus niet uit te sluiten.
“With cars like the X5 and X6 M, the torque characteristics of diesel engines would make them the ideal choice, were it not for their unsporting character,” zo zei Biermann. “I don’t think there’s a proven business case for big diesel-engined performance cars yet,” *gaat hij verder, “but if that changes, we’ll be well placed to take advantage.”*
De M-divisie is ook druk bezig met een software die de hybride wagens van BMW wat meer rijplezier en kracht moeten bijsteken. “Battery-assisted performance is something we’re looking into,” vertelde Biermann, “although flywheel-driven ‘flybrids’ look more promising for us.”
via autocar
De M-divisie van BMW lijkt het noorden helemaal kwijt te zijn. Niet alleen maken ze een M-variant van praktisch elk model, ze gaan nu ook de dieselweg op. De divisie wil minder verbruik. En alle manieren om die emmissies te bereiken zijn momenteel een haalbare kaart. Ook dieselen wordt niet uitgesloten. Ontwikkelingsbaas Albert Biermann vertelde autocar dat de dieseltechnologie ooit goed genoeg zal zijn voor voldoende power. Mits voldoende power, is een M3d dus niet uit te sluiten.
“With cars like the X5 and X6 M, the torque characteristics of diesel engines would make them the ideal choice, were it not for their unsporting character,” zo zei Biermann. “I don’t think there’s a proven business case for big diesel-engined performance cars yet,” *gaat hij verder, “but if that changes, we’ll be well placed to take advantage.”*
De M-divisie is ook druk bezig met een software die de hybride wagens van BMW wat meer rijplezier en kracht moeten bijsteken. “Battery-assisted performance is something we’re looking into,” vertelde Biermann, “although flywheel-driven ‘flybrids’ look more promising for us.”
via autocar
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden