In 2010 zal een volledig elektrische variant op de markt verschijnen van de Toyota iQ (klik voor rijtest). De elektrische iQ (intern BEV genoemd, Ballery Electric Vehicle) zal een eigen body krijgen, waardoor dit model volledig op zichzelf zal gaan staan. Toyota wil daardoor laten blijken dat ze niet dezelfde weg wil opgaan als de iQ. Volgens chief engineer Hiroki Nakajima heeft de iQ het premium gedeelte voor haar rekening te nemen. De BEV zou zich daaronder moeten positioneren. Qua motorisatie zal de iQ in elk wiel een aparte elektrische motor krijgen. Die batterijen dienen acht uur op te laden en zullen 150km ver reiken.
De productie van deze BEV is voor Toyota ook de eerste keer dat ze de lithium-ion batterijen in massa productie zullen gaan brengen. Naast de nieuwe body en motorisatie is er nog een verschil met de huidige iQ. Het interieur zou er namelijk een pak beter gaan uit zien. Nakajuma beseft dat de huidige iQ te veel plastic draagt. Vreemd, want de iQ was toch premium?
via autocar
In 2010 zal een volledig elektrische variant op de markt verschijnen van de Toyota iQ
(klik voor rijtest). De elektrische iQ (intern BEV genoemd, Ballery Electric Vehicle) zal een eigen body krijgen, waardoor dit model volledig op zichzelf zal gaan staan. Toyota wil daardoor laten blijken dat ze niet dezelfde weg wil opgaan als de iQ. Volgens chief engineer Hiroki Nakajima heeft de iQ het premium gedeelte voor haar rekening te nemen. De BEV zou zich daaronder moeten positioneren. Qua motorisatie zal de iQ in elk wiel een aparte elektrische motor krijgen. Die batterijen dienen acht uur op te laden en zullen 150km ver reiken.
De productie van deze BEV is voor Toyota ook de eerste keer dat ze de lithium-ion batterijen in massa productie zullen gaan brengen. Naast de nieuwe body en motorisatie is er nog een verschil met de huidige iQ. Het interieur zou er namelijk een pak beter gaan uit zien. Nakajuma beseft dat de huidige iQ te veel plastic draagt. Vreemd, want de iQ was toch premium?
via autocar
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden