We hebben beide Abarth 500 modellen reeds uitvoerig gestest. De standaard Abarth 500 en de topversie, de EsseEsse. Sinds heden is er echter een topversie bijgekomen. De Duitse tuner Karl Schnorr Kraftfahrzeuge heeft daar persoonlijk voor gezorgd. Meer bepaald in twee niveaus. Het eerste voert de 1.4l motor op tot 163pk en 251Nm koppel. Dat is 28pk en 45Nm koppel meer dan diezelfde 1.4l basiseditie. Prijs van de upgrade bedraagt 950 euro. Het tweede niveau richt zich op nog meer vermogen en mensen met beetje meer geld. Maar je krijgt er een heerlijke hothatch voor... De volle 200pk is deze Abarth 500 sterk! Dat werd bereikt door het installeren van een grotere turbo, sportuitlaatsysteem en een software upgrade. Prijs voor dat alles bedraagt 5.050 euro.
Op die motorisatie-aanpassing na kan je deze Abarth 500 ook onderscheiden met haar 17inchers en het feit dat de wagen enkele millimeters lager op haar poten staat.
via WCF
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden