De baas van de BMW M divisie heeft in een interview bekend gemaakt welke motor er onder de nieuwe generatie M5 zal schuilen. Het wordt de V8 met turbos. Die V8 ligt nu onder de X5M en X6M. Het 4.4l grote blok is 555pk sterk en heeft de beschikking over 680Nm koppel. Al zal de motor wel wat bijgeschroeft worden. Zo zal de nadruk veel meer op prestaties en gewichtratio's liggen dan op het vermogen. Ook deze M5 moet dus onderdoen aan de vele groene verwachtingen. Hoewel hij zelf zegt: "Downsizing doesn't mean downgrading". Vermogen is niet dàt wat nodig is om mensen een beleving in de wagen te geven. Het gaat om de gewichtsverdeling en de wagen zo licht mogelijk maken, aldus M-divisie baas Segler. Beetje 'gesus' maar we kunnen alleen maar tevreden zijn met een dikke V8, niet?!
Als afsluiter nog even melden dat de M3 het 6 cilinder turboblok zal meekrijgen.
via: motortrend
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 18 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 20 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 23 uur geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 1 dag geleden