Nissan Vice President of Global Product Planning Andy Palmer heeft de meest belangrijke ingenieurs een update gegeven in verband met een opvolger voor de huidige Nissan GTR (R35). Een van de belangrijke redenen voor de komst van een nieuwe generatie is het feit dat de doorsnee Porsche een levenscyclus kent van 5-6 jaar. En de GT-R is nu eenmaal een Porsche concurrent, achterblijven is dus geen optie. Daarnaast is de GT-R gewoon veel te belangrijk voor Nissan. De GT-R haalt zowat elke week de media met een dragrace, tuning of circuittest. Het is ook een belangrijk model in de productmix van Nissan.
De volgende generatie GT-R, uiteraard R36 genoemd, zal naar alle waarschijnlijk dezelfde 3.8 V6 twin turbo onder de kap krijgen. Men verwacht wel wat meer vermogen. Momenteel brengt de GT-R 485pk voort. De ontwikkeling ervan zal echter nog even op zich laten wachten. Nissan zal telkens 'kleine' hoeveelheden geld in het project pompen. Op die manier hopen ze het nieuwe model te kunnen lanceren ergens in 2013.
via pistonheads
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden