Ingenieurs die aan de nieuwe GT-R(R36) werken, verwachten dat de R36 ergens in 2012 klaar zou zijn. Hun doelstelling is om de nieuwe GT-R minstens dezelfde prestaties mee te geven met een lager verbruik. Eén van de oplossingen kan gevonden worden door een elektromotor te gebruiken. De Infiniti Essence Concept had al elektromotor in combinatie met een V6. Die elektromotor leverde 160pk. Dat in combinatie met 3.8 V6 uit de R35, en we zouden een GT-R van boven de 600pk krijgen die minder dan de 485pk sterke R35 verbruikt. Het enigste obstakel dat overwonnen moet worden is het gewicht van de batterijen. De huidige R35 is al geen lichtgewicht.
via Motorauthority
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden