Hyundai lanceert motor met directe injectie

Volgend jaar lanceert Hyundai een benzinemotor die gebruik maakt van directe inspuiting. Zelf noemen ze het "Theta II GDI". Goede eigenschappen zijn het hoger vermogen in combinatie met een lager verbruik, iets wat contradictorisch zou klinken bij motoren met indirecte injectie. Het blok is een viercilinder met een inhoud van 2,4l en een vermogen van 201pk bij 6.300 rpm. Het koppel ligt op 250Nm. De motor zal eerst worden ingeplant in de nieuwe Sonata, die bij ons als i40 zal worden aangeboden, in de lijn met de rest van het gamma. Later zal Hyundai ook een 1.4 GDI (90 pk), 1.6 GDI (116 en 140 pk) en 2.0 GDI (circa 170 pk) op de markt brengen.

Bron: AutoWeek

Volgend jaar lanceert Hyundai een benzinemotor die gebruik maakt van directe inspuiting. Zelf noemen ze het "Theta II GDI". Goede eigenschappen zijn het hoger vermogen in combinatie met een lager verbruik, iets wat contradictorisch zou klinken bij motoren met indirecte injectie. Het blok is een viercilinder met een inhoud van 2,4l en een vermogen van 201pk bij 6.300 rpm. Het koppel ligt op 250Nm. De motor zal eerst worden ingeplant in de nieuwe Sonata, die bij ons als i40 zal worden aangeboden, in de lijn met de rest van het gamma. Later zal Hyundai ook een 1.4 GDI (90 pk), 1.6 GDI (116 en 140 pk) en 2.0 GDI (circa 170 pk) op de markt brengen.

Bron: AutoWeek

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws