Na de lancering van de tweede generatie Multi-jet-motoren in de Grande Punto Evo, is het nu de beurt aan de Fiat 500 en 500C om van die technologie gebruik te maken. Vanaf januari volgend jaar wordt de motor in Fiat's hippe kleine gelepeld. De Multi-jet II maakt gebruik van nieuwe common rail-injectoren en een gebalanceerde hydraulische servoklep, waardoor de brandstof preciezer wordt ingespoten. Dat zorgt voor een efficiëntere verbranding in combinatie met meer kracht. De motoren beschikken over een trekkracht van 200Nm, wat verre van slecht is voor een wagen van geen 1.000kg.
Het verbruik zou rond de 3,9l/100km liggen, de CO2-uitstoot ligt op 104g/km.
Bron: Autowereld
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 11 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden