Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1 Boxster, de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.
De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.

Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1 Boxster,
de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.

De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.

Recente reacties
Officieel: Citroën Ami is elektrische brommobiel zonder rijbewijs (2020)
Als 70-plusser heb ik behoefte aan een voertuig zoals de Citroen Ami er één is. Mijn enige vraag is...
Door DRIES SIMOENS 22 uur geleden
Rijtest: BMW X3 xDrive30e (2020)
Kan iemand mij aangeven wat de exacte verschillen zijn tussen een BMW X3 eDrive model 2020 en het...
Door F.J. Bolt 1 dag geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
Verkeersagressie = mensen die je express de pas afsnijden, middelvinger opsteken, uitstappen, ......
Door John 1 dag geleden
Deze elektrische conceptcar knipoogt naar de Renault 5 van weleer
De bigster wordt wordt een topmodel en mijn lieveling.
Door Etienne De Boeck 1 dag geleden