Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1 Boxster, de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.
De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.
Porsche heeft meer informatie vrijgegeven over de nieuwe nummer 1 Boxster,
de Spyder. Hoewel hij volgende week wordt voorgesteld kan er nu al het meeste over vertelt worden. En de enkelingen die dachten dat dit niet veel meer dan een marketingstunt was hebben het bij deze goed fout. Porsche heeft er werk van gemaakt en heeft meer dan enkel het dak er af gegooid. Zo is er eerst en vooral wat gewijzigd onder de kap. Het blok dat er in ligt kennen we bij oorsprong van de Cayman S. Het 315pk sterk 3.4 liter blok werd voor deze Spyder wel technisch aangepakt. Nieuwe oliepomp, een beter direct benzine injectie systeem en verdere technische ingrepen. Het toerental zal voor deze Spyder ook tot een mooie 7.500 eenheden rijken.
Ook aan het gewicht werd er gewerkt. In vergelijking met de standaard Boxster S is deze Spyder 80kg lichter. Die afname in gewicht werd bereikt door het gebruik van aluminium deuren (15kg), alluminium kofferkap (12kg) en een lichter dak (6kg). Dat wil zeggen dat het totaal gewicht van de Spyder, ongeladen, op 1.275kg ligt. Dat gewicht, gekoppeld aan een zeventraps PDK versnellingsbak en het Sport Chrone Plus pakketje en je Spyder schiet in 4.8 seconden naar de 100km/u.
De Boxster Spyder is ook wat gegroeid. Met 4mm vooraan en 8mm achteraan is deze Spyder toch nét dat tikkeltje groter en kan het zich op een ander vlak onderscheiden van haar bedekte broer. Het chassis werd op haart beurt 20mm verlaagd.
Opvallend weetje, de Porsche Spyder biedt airco en CD speler aan op de optielijst. Beide zitten er niet standaard in.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 16 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden