Baywatch-truck officieel: VW Amarok

Na een hele hoop showmodellen en Twitter-marketing tot vervelens toe, is de Amarok nu eindelijk officieel. Hij debuteert in Zuid-Amerika maar zakt volgend jaar af naar Europa. Het is de eerste eigen pick-up van Volkswagen, aangezien de Taro van begin jaren '90 een herwerkte Toyota Hi-lux was. De wagen werd in Duitsland ontwikkeld, maar rolt in Argentinië van de band, aangezien die regio de belangrijkste afzetmarkt moet worden van het lastdier.

Het beest is 5,25m lang en de laadbak meet 2,52m². De Amarok wordt beschikbaar in drie aandrijfvormen, die elk hun eigen aanduiding krijgen. Eerst is er de standaard achterwielaandrijving. Vervolgens is er de inschakelbare 4WD, waarbij de 4 in het '4Motion'-logo rood gekleurd wordt, en tot slot krijgen we de permanente 4WD, die een zwarte 4 in het '4Motion'-logo krijgt.

Klik hier voor onze rijtest met de Vokswagen Amarok TDI

  
2010 Volkswagen Amarok
 
2010 Volkswagen Amarok

Op vlak van motorisaties kan Volkswagen een 2.0 TDI aanbieden. Die levert 163pk en 400Nm, dankzij twee turbo's. Later komt er ook een versie met 122pk en 340Nm. Voor beide motoren is een manuele zesbak beschikbaar. Bij de lancering is een dubbele cabine beschikbaar, waar in het interieur de sfeer van een personenwagen wordt gecreërd. Later komt ook een single cab versie op de markt.

2010 Volkswagen Amarok

2010 Volkswagen Amarok

2010 Volkswagen Amarok

2010 Volkswagen Amarok

2010 Volkswagen Amarok

Bron: Autoblog.com

Reacties: 12 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
karel 09:47
afbeelding van karel

vraag mij af op welk platform de pick-up staat en of hij kan worden ingeschreven als lichte vracht, als hij al naar België komt, leuk dat ze weer met het kleuren in het logo gaan spelen

B4 17:33
afbeelding van B4

Is het niet zo dat elke pick-up lichte vracht is?

Sven 18:54
afbeelding van Sven

daar zijn bepaalde regels voor hé. Je laadruimte moet een bepaald percentage van je wielbasis zijn of iets dergelijks, hoeveel precies weet ik niet.

karel 11:07
afbeelding van karel

de laadruimte minstens de helft van de wielbasis omvatten, meeste pickups hebben daar geen probleem mee, maar ik weet dat nissan's navara double cab daar op een paar milimeter aan voldoet

Anonieme gebruiker 16:22
afbeelding van Anonieme gebruiker

Een pick-up met aparte laadbak kan altijd als lichte vracht ingeschreven worden

Anonieme gebruiker 16:55
afbeelding van Anonieme gebruiker

Lichte vracht, heeft dat ook invloed op de leasingprijs ?

Anonieme gebruiker 22:15
afbeelding van Anonieme gebruiker

eens een pick up rij je niet meer met een andere.enkel op de verzekering die even duur is als een ander auto,maar op de taks bespaar je veel te opzichte van de pk's en ook met de belasting trek je zelfs de auto grotendels af op een termijn van 4 a 5 jaar,zelfs de garagekosten zoals onderhoud,banden enz...De duurdere prijs komt uiteindelijk overeen met een kleine stadswagen over die termijn van enkele jaren en zoals de winter nu was weet je pas wat een wagen je onder je hebt rijden.

Anonieme gebruiker 10:24
afbeelding van Anonieme gebruiker

mijn vader heeft hem mee genomen van zijn werk, hij rijdt super en ziet er goed uit. de laadruimte is groot en in de cabine is er genoeg beenruimte, ik vind het een super auto en kan zeker conqeuren met andere pickup merken.

Frederik 18:14
afbeelding van Frederik

Ik heb mij één aangeschaft. Toen ik ging voor een testrit was ik de eerste keer niet echt overtuigd, maar heb dan nog eens een testrit gedaan op de autosnelweg en was dan zeker overtuigd. Het rijgevoel van zo'n grote auto is fantastisch, niet te geloven welk zicht je in zo'n wagen hebt. Ik ben zelf bijna 2 meter en heb zeker genoeg beenruimte en er kan nog een persoon achter mij zitten. Dus van binnenruimte is hij ook perfect.
Heb hem nu 3 weken en heb iets meer dan 2000 km, ik weet niet meer waarom ik in het begin getwijfeld heb, een fantastische wagen. Mijn vrouw was ook aan het twijfelen om zo'n grote auto te kopen, of ze er wel goed mee zou kunnen rijden. Maar nu dat we deze gekocht hebben wil ze altijd zelf rijden :-)
Parkeren, wij hebben er direct parkeersensoren bijgekocht dit is wel nodig met zo'n auto.
Toch één minpuntje maar ik weet niet of dit met andere 4 x 4 wagens ook zo is. De trekhaak staat te hoog voor een normale aanhangwagen.

Techno Patat 18:32
afbeelding van Techno Patat

@frederik: meestal wel, vooral als er niet veel gewicht langs achter in ligt ;)! M'n ouders lossen dat op door een grote materiaalbak in ons 'jeepke' te leggen :)!

kheb er gisteren nog 1 in het wild gezien: viel me eigenlijk vooral op hoe 'amerikaans' die wagen is: Veel chroom, grote wielen (in chroom) GROOT VW logo, grote letters, etc etc. Echt alles was groot, terwijl dat een hilux eerder bescheiden probeert te doen (ergens dan toch)... Maar vet was hij wel, deze of een ford f150, kzou nog twijfelen!

Anonieme gebruiker 10:03
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb in Juli ook een Amarok aangeschaft en het is een superauto.
Tot nu toe al 11000km en het gaat vlot vooruit.
Verbruik zit ik nu rond 8.8l/100km wat weinig is in vergelijking met andere pick-ups.
Plaats zat, zeker met 2 kinderen. Dan op vakantie gaan is een luxe. Je moet geen compromissen sluiten over wat je moet meenemen, je neemt het gewoon allemaal mee.

Misschien een vraagje voor de kenners, bij 4x4 en dan een scherpe bocht, is het sturen redelijk stroef is dit normaal.

O ja, mijn enige 4x4 ervaring is 2 jaar een Subaru Impreza Diesel

Anonieme gebruiker 18:56
afbeelding van Anonieme gebruiker

Het stroef sturen met de 4x4 in de bocht zal waarschijnlijk zijn omdat je een inschakelbare 4x4 gekocht hebt.
Ikzelf heb dat ook al mogen ondervinden. bij inschakelbare 4x4 is het een vaste vooras. vandaar het stroef draaien.
Bij permanente 4x4 draait die al wat beter

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws