De Spec V is geen onbekende. Maar een komst naar Europa was tot vandaag onbestaande. Nissan maakte bekend 40 exemplaren richting Europees grondgebied te sturen.
Voor 138.000 euro kan je er met andere woorden eentje in je garage zetten. Grootste verschilpunten met de standaard GT-R zijn de snellere acceleratie, het harder door de bochten en een latere remreactie. Het remmen op zich zal wel harder gaan, om die latere reactie te compenseren. De keramische remmen werden samen met Brembo ontwikkeld. Daarnaast werd er ook een titanium uitlaatsysteem geplaatst en vernieuwde veringen. Ook zien we een nieuwe spoiler achteraan, grille vooraan en nieuwe velgen. Op de velgen na, die uit alumium zijn gemaakt, worden al deze nieuwe onderdelen uit carbon vervaardigd. Allemaal goed voor 60kg gewichtsverlies. De Spec-V is hiermee 1.775kg zwaar.
Onder de kap blijft de 3.8 liter V6 haar job uitstekend uitvoeren. We hebben nog steeds te maken met 478pk. Het koppel steeg wel met 19Nm. Dat brengt het totaal op 606Nm.
Het orderboekje staat open. Eerste leveringen zijn voor April. Go for it...
Via Autocar
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 19 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden