Om de dieselrijders op hun wenken te bedienen zorgt SEAT binnenkort ook voor een TDI-versie van haar sportieve FR. Het gaat om het bekende 2.0 TDI-blok dat voor het eerst in een Ibiza wordt gelepeld. Daardoor kan de wagen beschikken over 140 pk en 320 Nm, dat vermogen wordt overgebracht op de voorwielen via een handmatige zesbak. Volgens de berichten blijft het verbruik toch beperkt tot 4,5l/100km, terwijl 8,5 seconden volstaan om van 0 tot 100 km/u te versnellen.
Verder kan de FR TDI beschikken over dezelfde uitrusting als de benzine-FR.Dat houdt airco, sportzetels, cruise control, radio/mp3-speler en 17" alu velgen in. Ook ESP met een 'virtueel slipdifferentieel' is aanwezig. Vanafprijs in België is voorlopig niet bekend, in Nederland kost hij alvast 24.495 euro.
Bron: AutoWeek
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden