Een gezondheidskuur, mensen doen het ook wel vanaf die leeftijd, dus voor een wagen van pakweg 31 jaar kan het ook geen kwaad. Mercedes frist de G-klasse wat op en zorgt ervoor dat hij weer voldoet aan de strengste milieunormen. Dat doen ze door middel van AdBlue. Hiermee komt de NOx-uitstoot zowat 50% lager te liggen en komt de Euro V-norm binnen bereik. Het AdBlue-tankje moet 12.000 km meegaan, alvorens het leeg is.
De cijfers van de BlueTec zijn licht gewijzigd tegenover de standaard G350 CDI. Het vermogen is teruggebracht van 223 pk naar 210 pk, terwijl het koppel gelijk blijft op 540 Nm.
Bron: AutoTelegraaf
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden