Giulietta als basis voor 159 opvolger

Alfa Romeo Giulietta 2010De Alfa Romeo 159 gaat er volgend jaar uit en wacht nog even op een opvolger. Volgens Alfa Romeo is de nieuwe Giulietta het geknipte model om als basis te dienen. Gebouwd op het variabele C/D platform zal de Giulia geborden worden. Initieel wordt hij aagedreven op de voorwielen, optioneel zal je de vierwielaandrijving kunnen aanvinken. Onder de kap zullen turbodiesels maar vooral de MultiAir benzinemotoren gevonden kunnen worden.

En omdat de Giulietta, maar vooral de MiTo steeds een kleiner model bleven, staat het vast dat de Giulia een vier- en vijdeurs variant zal kennen. De topvariant zou een GTA variant worden. Een zeventraps dubbele-koppeling als versnellingsbak, 300 pk onder de kap en alles op alle vier de wielen. Een kanon in wording? En als dat niet genoeg is, komt nog zo'n straffe variant op de markt. Een 350 pk sterk lichtgewicht, dat werd ontwikkeld samen met de tuner des huizes: Autodelta.

 

Alfa Romeo Giulietta


Via CAR Magazine

Laatst gepubliceerd

Reacties (11)

Plaats een reactie
Alfa Corse 12:33
afbeelding van Alfa Corse

De Giulia gaat absoluut niet het c-evo platform gebruiken. Alfa Romeo zal waarschijnlijk zelfs geen conventionele d-segment auto meer maken, omdat de concurrentie daar te groot is. Een eventuele 'opvolger' zal gebruik gaan maken van het nieuwe Alfa Romeo - Maserati platform. Marchionne heeft namelijk goed ingezien dat de enige kan van slagen in het hogere segment ligt. De 2 uit Italië (Alfa Romeo - Lancia) zullen meer naar het Jaguar segment gepositioneerd worden.

Dit platform dus: http://www.autoedizione.nl/2010/03/12/alfa-romeo-en-maserati-werken-aan-...

Alfa Corse 14:53
afbeelding van Alfa Corse

Het platform zal flexibel genoeg zijn om het aan te passen naar een d-segment formaat. Alfa Romeo en Lancia hebben altijd al een specialty imago gehad, dus daar ligt het probleem niet. Het probleem was wel dat de auto's al enige tijd niet specialty meer waren. Overigens staat een doorsnee leasetype ook niet stil bij de merken Lancia, Alfa Romeo of Jaguar.

Het concept van Marchionne is helder:

- kleinere aantallen
- upmarket
- onderscheidend zijn

Alfa Corse 19:22
afbeelding van Alfa Corse

De grote devaluatie is ook al niet meer aan de orde. Laatst nog een leuk artikel in het Nederlandse Autoweek. De 159 scoort bijvoorbeeld al beter dan een A4, alleen de 3-serie was iets waardevaster. Dit gaat nóg meer op voor de Brera en Spider. Vergeet ook niet dat de kwaliteit zelfs al beter is dan de Duitse concurrentie. Het Duitse Dekra kon namelijk niets anders concluderen.

Door de strategische schaalvoordelen kunnen ze meer up-market en betere marges realiseren.

Pieter Aertgeerts 14:50
afbeelding van Pieter Aertgeerts

Onlangs maakte Eurotax de residuwaarde bekend van x-aantalk merken, een vergelijkende studie. De Jaguar XF deed het enorm goed. Hij haalde zelfs een grotere residuwaarde dan zijn Duitse concurrenten. Slechts eentje was er beter. Het model in kwestie weet ik niet meer zeker, en ga ik dus ook niet vermelden. Ik weet wel dat hij voor stond op de jag met amper 1.3 procent. Peanuts dus.

Daarnaast staan leasingmaatschappijen te popelen om eens iets anders dan een audi, bmw of mercedes in hun wagenpark te hebben. Een jaguar bijvoorbeeld wordt mooi onthaald bij leasingmaatschappijen, uiteraard in beperkte oplage.

Als Alfa en Lancia zichzelf beter uitspelen, zullen voldoende leasingmaatschappijen hen welkom heten.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws