De Duitsers bij Volkswagen voelen de hete adem in hun nek. Ford zit namelijk in de lift om de grootste constructeur in Europa te worden. Het meest compititieve gebied ter wereld op vlak van autoverkoop, is meer dan alleen een relevantie voor de belangrijkheid van het merk en haar modellen. Maart was de tiende maand op rij waarin Ford top-verkoopcijfers weet neer te zetten, in 19 Europese landen.
Grootste aandeelhouder in dat succes is de Ford Fiesta. Niet minder dan 26.700 van de 192.500 verkochte Fords in maart waren die bewuste Fiesta. Europees directeur De Waard zei: "The Fiesta continues to be an outstanding performer for us with 140,400 sold in Europe during the first three months of the year, and close to 70,000 sold in March alone. Globally, we've now sold over 750,000 Fiestas since the latest generation model was launched almost 18 months ago." Grootste reden daarvoor is uiteraard de eco-variant en de slooppremie waarvan men kon genieten. Die laatste loopt echter op zijn einde. Ford hoopt daarom dat de overheden het nut ervan in zien om steun als deze blijven te verlenen. Niet alleen voor particulieren, maar ook voor bedrijven.
Via Autonews
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 11 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden