Porsche gaat nog eens de groene toer op en dan heb ik het niet over de kleur. Om het verbruik van de Panamera naar beneden te brengen, biedt het merk vanaf dit modeljaar een aantal 'groene' aanpassingen aan op haar berline. Het verbruik van de Turbo-variant zakt volgens Porsche met 0,7l door het gebruik van een start/stop-systeem en een remenergie-recuperator.
Ga je dit combineren met nieuwe 19" velgen op banden met lage rolweerstand, dan loopt dat verschil op tot net geen één liter per 100 km. De Panamera S en 4S besparen elk zowat 0,5l door het toepassen van deze kleine ingrepen. Binnenkort komt Porsche waarschijnlijk met de mededeling dat hun V8 het kan doen met minder dan 10 l /100 km.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden