Op 11 fabruari 2010 maakte Nissan de Juke officieel bekend, niet veel later in Genève zou hij voor de eerste keer voorgesteld worden. Het was meteen duidelijk dat Nissan hoge verwachtingen heeft van de Juke. En gelukkig is de interesse groot. Want sinds de orderboekjes geopend werden in juni, zijn er al 22.500 Europese orders binnen gelopen. En dat voor de effectieve productie van de Juke. In Sunderland zullen er jaarlijks zo'n 100.000 Juke's van de band rollen. De productie van de Juke in Sunderland stelt zo'n 1.100 jobs veilig.
Zijn compacte maten heeft hij te danken aan het feit dat hij op basis van de Cube en de Note werd ontwikkeld, de wielbasis bedraag 2,53m. Om zulke kleine cross over aan te drijven zijn geen monsterlijke krachtbronnen nodig, zodat Nissan kiest voor de welbekende 1.5 diesel met 110 pk en 240 Nm, die wordt gebouwd in samenwerking met Renault. Op benzinevlak is er de 1.6 mét en zonder turbo. Met turbo is deze motor goed voor 190 pk en 240 Nm, zonder turbo moet je het met 117 pk stellen. De 1.6 turbo is de enige versie met vierwielaandrijving en continu variabele transmissie (CVT). Binnenin zien we dadelijk de opvallende middenconsole, die Nissan graag vergelijkt met de benzinetank van een moto.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 4 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 19 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden