Omdat de ontwikkeling van de Saab 9-4X grotendeels parallel liep aan de ontwikkeling van de Cadillac SRX, delen beide wagen veel componenten. Vanwege de crisis en de financiële problemen bij GM werd de ontwikkeling van de dieselmotoren uit de kalender geschrapt, hoewel ze al vrij ver stonden met deze plannen.
Nu Saab onder de vleugels van GM uit is, hebben ze dus een groot nadeel op onze Europese dieselmarkt en daar lijkt geen verandring in te komen. Half november stelt Saab de 9-4X voor op het autosalon van Los Angeles en daar hopen we wat meer duidelijkheid te krijgen over de motorisaties van de wagen. Saab begint met leveringen in maart 2011 en wil het eerste jaar 40.000 stuks slijten, het tweede jaar moeten er al dubbel zoveel verkocht worden volgens de salesplanning.
Bron: Telegraaf
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden