Wie begin augustus het nieuws bekeek herinnert zich vast nog de historie rond de administratieve rompslomp bij het inschrijven van een elektrische wagen. Want terwijl er in Nederland al zo'n vijftigtal rond *zoomen *blijkt dat in België heel wat moeilijker te zijn. Leasingmaatschappij Athlon heeft de klus na maandenlang klungelen wel rond gekregen. De leasingmaatschappij wou een elektrische Golf inschrijven maar botste al snel op enkele administratieve tekortkomingen.
Zo bleken de Nederlandse documenten, de wagen kwam uit Nederland, niet te voldoen en moesten er nog extra stukken van het Nederlandse inschrijvingsbewijs bekomen worden. Uiteindelijk kreeg Athlon het voor elkaar en accepteerde het DIV (Dienst voor inschrijving van voertuigen) de aanvraag. Volgende week dinsdag stellen Ahtlon en Essent hun elektrisch programma voor aan de hand van dit project.
Via De Standaard
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden