Mazda deelde eerder al mee dat de Mazda 2 een facelift krijgt. Behalve de esthetische wijzigingen werden ook wat aanpassingen aan het motorengamma gedaan, zodat de wagen voldoet aan de Euro5-normen. Opvallend daarbij is dat de 1.4 CDVi uit het aanbod verdwijnt. De 1.3 benzinemotor met 75 pk is de instapper, de krachtiger variant heeft nu 84 pk, 2 meer dan vroeger. Hij verbruikt nu 5,1 l /100 km en stoot 119g/km CO2 uit.
De 1.5 ziet 1 pk verdwijnen, hetgeen het totaal op 102 pk brengt. Deze stoot 135 g/km CO2 uit. In optie is een automaat verkrijgbaar, die de uitstoot laat stijgen naar 146 g/km.
Wie wil dieselen in de Mazda 2, wordt wat benadeeld bij de Japanners. Zoals gezegd is de voordelige 1.4 CDVi met 68 pk uit het gamma verdwenen, waardoor nu enkel de 1.6 overblijft. Met zijn 95 pk is hij goed voor een normverbruik van 4,2 l / 100 km. De CO2-uitstoot in deze versie bedraagt 110 g/km. Wie absoluut wil dieselen, moet niet alleen voor de 1.6 gaan, deze wagen is in tegenstelling tot zijn benzinebroeders enkel verkrijgbaar als vijfdeurs.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 22 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden