Cabrio's zullen nooit de veiligheid kunnen bieden die je bij een normale, dichte, wagen wel kan verwachten. Al doen de meeste constructeurs wel hun uiterste best om dit nadeel kost wat kost te verhelpen. Zo zal Mercedes haar nieuwe SLK voorzien van een reeks nooit eerder op een cabrio toegepaste veiligheidssnufjes. Zo zal de derde generatie SLK voorzien zijn van de laatste nieuwe systemen zoals we die ook al kennen uit onder andere de E-klasse.
Dan spreken we over attention assist, adaptive brake, distronic plus en het PRE-SAFE® remsysteem. Volledig nieuw zijn de hoofdairbags en de NECK-POR actieve hoofdsteunen. De hoofdairbags zorgt voor een betere bescherming van het hoofd tijdens een aanrijding.
**

**
**via Benzinsider
**
Recente reacties
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 4 uur geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 9 uur geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 1 dag geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 1 dag geleden