Neen, niet heel de redactie rijdt met Alfa's, we weten dat het verplichte kost is voor autofreaks maar de meesten onder ons moeten s'morgens nog naar hun werk geraken. Eigenlijk hebben autobloggers/journalisten geen vette bak of mooie klassieker nodig, ze rijden immers doorheen het jaar met semi-droomwagens. Grootste bewijs is ongekroonde autowereldkoning AD die met een minstens 10 jaar oude Tigra bolt. Hij heeft de kleine Opel dan ook alleen maar nodig om van importeur naar importeur te rijden. Hier volgt de lijst.
**Mercedes-Benz A-Klasse
**
Alex gaat nooit een cliché uit de weg. Door familiale omstandigheden rijdt hij meestal met een A-klasse 180 cdi. Niets mis mee, maar om zijn mannelijkheid toch wat meer in de verf te zetten, gaan die boxen geregeld de hoogte in.
Alfa-Romeo 156
Cristof is eigenlijk de enige echte autofreak onder de redactieleden. Hij rijdt dagelijks met een betrouwbare 156 sedan, stuurt geweldig zo'n 156. Het is al zijn 2de 156, niet verwonderlijk dus dat Cristof bij ons de Alfaman is bij uitstek.
Fiat Punto
Pieter heeft de minste cilinderinhoud van ons allemaal. Naar eigen zeggen, heeft hij dan ook het minste te compenseren, ook een Alphaman dus. Deze volbloed Italiaan zit perfect in zijn natuurlijke omgeving.
Chevrolet Kalos
Sven is onze family guy. Om gegronde redenen rijdt hij met een groene Chevy mini mpv. "rijden" is veel gezegd, de Chevy bevindt zich meer in garage's van importeurs dan op de weg. Je kan Sven testerom dan ook altijd om advies vragen
**
Opel Astra Stationwagon en Mercedes-Benz 190**
Wim zit aan de leasebak. Geen Italiaans raspaard, maar een anonieme Duitser. Verder is hij nog in het bezit van een 20 jaar oude klassieker in wording. Toch droomt hij stiekem van een nog oudere Duitser met iets meer vermogen.
Mazda MX-5
Iedereen is jaloers op redacteur Yannick. Hij heeft immers de eer om elke dag met de liefhebber onder de liefhebbers te rijden. Maar we mogen ten minste meerijden, en met Yannick achter het stuur, is dat absoluut geen straf.
Disclamier: wagens op de foto's komen niet overeen met de werkelijkheid[
][1]
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden