Minder rijplezier maar meer koppel, minder verbruik maar meer roetuitstoot, zelfde vermogen maar minder mooi geluid, en tóch zou de volgende Focus RS wel eens een dieselmotor onder de kap kunnen krijgen. Dat hebben ze bij Autoblog opgevangen bij Brits sales directeur John Wellsman. Die stelt dat een dieselmotor een mooie aanvulling kan zijn op de benzinevariant en ook kan dienen om de kosten voor de eigenaars te drukken.
De
vorige Focus RS was volgens de Brit een succes, hoewel vele kopers de wagen al snel weer verkopen omdat ze de lopende kosten niet kunnen veroorloven. "A diesel engine that offered similar performance to the petrol unit is just what the RS needs," vertelt een dealer. "The diesel engines are now really drivable and other brands have done well with performance versions, like Skoda and its vRS. I think a diesel is a great idea and would sell very well.'
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden