Na het afspringen van de deal tussen Hawtai en Saab kwamen de heren van Pang Da op de proppen. Zij tekenden een intentieverklaring voor het kopen van Saabs ter waarde van dertig miljoen euro. Daarmee zou Saab de productie kunnen hervatten en de eerste toeleveranciers kunnen betalen. Maar de deal omvatte meer. Pang Da zou namelijk 24 procent van Saab innemen voor een extra 65 miljoen euro, en voor dat laatste had Pang Da nog de goedkeuring van, onder andere, de Chinese overheid nodig. Die goedkeuring zou er volgens een Chinees agentschap niet komen. Met andere woorden, de Chinese overheid verbiedt Pang Da een belang in Saab te nemen. Het gevolg voor Saab op de beurs was dan ook enorm.
Via AB.nl
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden