We konden onze ogen niet geloven. De premium constructeur die zich al jaren bewijst door zijn service, kwaliteit en kunde laat zich dit weekend belachelijk maken na het bekendmaken van de volgende situatie. Een 120 kilogram zware Fransman zit na amper 2 jaar volledig door de stoel van zijn Audi Q5. De man is met zijn 1.85 meter volgens de Duitse constructeur als 'te dik' bevonden, waardoor Audi de zetel niet in garantie wil vervangen. Kan dit de marketingboeken in als 'hoe je niet met je klanten omgaat' ?
Het was niet de eerste keer dat Jacques, de Fransman in kwestie, zijn ongenoegen uitte. Enkele maanden na de aankoop van zijn wagen ging hij al eens klagen bij zijn dealer. De bestuurderszetel zakte door aan de linkerkant waardoor hij steeds richting de deur zakte. Niet alleen gevaarlijk, hij houdt er ook na elke rit rugpijn aan over. Na twee jaar zit hij er helemaal door en klopt hij aan de deur van Audi of ze de zetel willen vervangen. Want voor 50.000 euro verwacht je nu eenmaal een solide garantie en kwaliteit.
Het verhaal krijgt een verrassende wending wanneer Jacques bericht krijgt dat Audi de zetel niet zal vervangen, hoewel de garantieperiode toen nog liep. De reden was het te zware gewicht van de man, waardoor de stukke zetel zijn eigen schuld is en Audi zich dus van alle betrokkenheid onttrekt. Audi zegt dat ze voor een man van 1 meter 85 centimeter een standaardnorm van 101 kilogram gebruikt, dat wil zeggen dat Jacques 19 kilogram te zwaar is. Er volgde uiteraard meteen een rechtzaak. Volgens de advocaat van de Fransman werd er tijdens de testrit geen woord gerept over de corpulente lichaamsbouw van de potentiële koper. "Als het voertuig niet op zijn gewicht werd gemaakt dan had de dealer de plicht hem daarover in te lichten", zo zegt de advocaat.
Ook de Belgische persverantwoordelijke bij Audi Thomas De Meûter verdedigt zijn werkgever. "Een gewicht van 120 kilogram is wel heel extreem" zegt hij.
Via Het Nieuwsblad
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden