De Volkswagengroep heeft een duidelijke strategie, het moet en zal de grootste constructeur ter wereld worden. Om dat doel te halen maakt de groep bekend zich enkel te moeien in de grote segmenten, waar hoge volumes kunnen worden verkocht. In die navolging zal Skoda geen leuke tweezitter krijgen. Dit jaar nog stelde het merk de Fabia RS 2000 voor op het GTI-Wörthersee evenement, maar daar is volgens Eckard Scholz nu geen tijd voor. "This is not the next step for us [building a sports car]. We want to be going into volume segments."
Skoda heeft de plannen tegen 2018 niet minder dan 1.5 miljoen wagens per jaar te verkopen. Maar willen ze dat doel bereiken kan je je niet vergrijpen aan dit, zo zeggen de verantwoordelijken.
Dat wil zeggen dat alle sportieve Skoda's, denk aan de vRS badges, voorlopig in de conceptfase blijven.
Via Autocar
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden