Volgens AutoBild werkt Mercedes aan een lichtgewicht E-klasse. Die zou tegen 2015 op de markt moeten komen en sterk beïnvloed worden door de CLS qua design. Straffer is dat Mercedes de E-klasse op de weegschaal zou zetten en zou dwingen om erg af te vallen. Zo moet de wagen een leeggewicht van 1.300 in de schaal werpen, dat is 350 kg dan het standaard model. De koolstofvezel E-klasse zou dus naast de gewone E-klasse in de catalogus verschijnen.
Omdat het een apart model wordt, zouden ontwerpers kunnen freewheelen met gullwing deuren of de afwezigheid van een B-stijl. Qua energiebron of aandrijving denkt Mercedes aan de brandstofcel, zuinige benzinemotor of hybride module. Dat zou er voor zorgen dat Mercedes de uitstoot van het gamma omlaag kan brengen.
Recente reacties
Zelfrijdende Mercedessen worden eindelijk écht bruikbaar in Duitsland
Klinkt al heel goed. Als je echt andere dingen kan doen, is die 95km/u al helemaal niet slecht.
Door JL 7 uur geleden
Ineos stopt al zijn productie... en daar kan het zelf niet aan doen
Mij lijkt dat er in dat geval toch wel een tijdelijke oplossing te bedenken zou zijn om de...
Door Peter Koppens 11 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Opvangnetten???
Door Kris 13 uur geleden
Range Rover SV Bespoke Mer du Nord bestaat in slechts 5 exemplaren, krijgt waanzinnig prijskaartje
Dan liefst voertuig '5 of 5' want dan zijn de kinderziektes reeds verholpen. Wink, wink ...
Door HH 1 dag geleden