Volvo V60 Plug in Hybrid krijgt zijn prijs: 59.000 euro

De meest geavanceerde Volvo op de markt, noemt Volvo hem. Vanaf 2012 zal de V60 Plug In Hybrid bij de dealer te koop zijn al verschilt zijn prijs fel van die van de andere seriemodellen.

Voor 59.000 euro koop je een V60 Plug In Hybrid. Die hoge prijs verantwoordt Volvo door er een volledig elektrische radius van 50 kilometer aan toe te kennen, samen met een brandstofverbruik van 1,9l/100 km bij gemengd gebruik. De CO2-uitstoot bedraagt dan slechts 49 g/km.

Wie denkt dat hij dan met een platte diesel-hybride de straat op moet heeft het mis. De potente 2.4l dieselmotor krijgt 215 pk (440 Nm), de elektromotor zorgt voor nog eens 70 pk. Daarmee accelereert de in totaal 285 pk sterke hybride in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u. De oplaadtijd varieert van 3,5 uur tot 7,5 uur, afhankelijk van de gekozen methode. In 2012 hoopt Volvo er 1.000 verkocht te krijgen, vanaf 2013 wil men 4.000 tot 6.000 stuks gaan produceren, 30 procent daarvan is voor Zweden zelf bestemd. Volvo schat dat 80 procent van de geproduceerde Plug In Hybrides voor de leasemarkt bestemd zullen zijn.

Volvo V60 Plug in Hybrid krijgt zijn prijs: 59.000 euro

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Adolf Van Oostende 00:35
afbeelding van Adolf Van Oostende

edit: aangepast, thx!

Haerden 06:43
afbeelding van Haerden

Dat is toch wel erg duur hoor. De 50 km electrisch rijden maakt bij mij weinig indruk, de 1.9L/100 km zal heus niet zijn als je sportief rijdt waartoe een dergelijke verbrandingsmotor toch min of meer uitnodigd. Voor die prijs zijn er volgend jaar behoorlijk wat alternatieven te krijgen die volgens mij een stuk intressanter zijn. De Ampera, de Volt, Prius plug-in ... en dan hou je meestal nog een 10.000 euro over! Zelf kijk ik vooral uit naar de Tesla Model-S 500 km electrisch rijden, laden in 45 minuten en 400 pk puur electrisch. Doordat je bij de huidige hybrides zowel electro als verbranding hebt krijg je complexe aandrijvin, veel extra gewicht. Plaatsverlies en meer risico op defecten.

Neen deze overtuigt mij alleszins niet! Hoewel ik de V60 wel een mooie wagen vind.

Techno Patat 15:13
afbeelding van Techno Patat

Dat is zeker niet goedkoop :o!

Maar het kan wel handig zijn voor mensen die vooral korte ritjes naar de stad moeten doen, en die ook af en toe eens ver moeten met veel mensen! Die kunnen dan wel weer veel uitsparen op die manier... Vooral omdat korte ritjes niet veel goeds doen aan je diesel...

Anonieme gebruiker 19:50
afbeelding van Anonieme gebruiker

wederom belachelijke lage verbruikcijfers. Hoe kan je dit nu au sérieux nemen. Het verbruik zal minimaal
een veelvoud zijn en 59000 € voor een veredelde middenklasser !!! Neen dank u

Techno Patat 16:55
afbeelding van Techno Patat

@anoniem: Dat is nu iets dat haalbaar is als je doet zoals ik zeg: veel in't stad of een kort ritje daags! En dan heb je geen tweede grote auto nodig voor die enkele keren op een jaar dat je ver/met veel moet rijden...

Challanger 16:14
afbeelding van Challanger

Juist Patat, maar om daarvoor een wagen van 59000 € kopen ? Mij niet gezien. Koop dan de CT200h van Lexus
voor ongeveer de helft van de prijs, met benzine motor en Lexus afwerking wat naar mijn mening nog van een ander kaliber is dan Volvo. Bovendien wil ik wel de hybride diesel combinatie nog wel eens bewezen zien op
wat langere termijn. Zonder degelijk motor MGT zou het dieseltje wel eens snel kunnen sneuvelen.

Jurgen VL 09:44
afbeelding van Jurgen VL

59k€.... da's een dikke 23k€ meer voor 11,5kWh batterij en 70pk meer.
Ik versta dat men als constructeur eerst de bovenkant wil afromen voor de ealy adaptors, doch meer zinvol was mogelijk een zelfde technologie als introductie op de DRIVe en met 35pk en 5,5kWh ondersteuning . Als dit dan 1/2 van 23k€ als meerkost was, had men kunnen landen op 40,5k€.... een scenario met meer realisme en productie volume. En een mogelijke bakermat voor de plug-in decenium.

Jurgen

Anonieme gebruiker 21:46
afbeelding van Anonieme gebruiker

Mooie maar dure wagen, dan maar stapje terug in de wereld en het wordt weer fietsen.

Stefaan 10:17
afbeelding van Stefaan

Volledig eens met deze mening, alleen wordt de Tesla Model S hier 40% duurder verkocht dan in de U.S.A. (premies buiten beschouwing gelaten) .
De Chevrolet Volt is in België iets goedkoper dan de 'identieke' Opel Ampera.
Voor een Tesla Model S met radius 500 km betaal je hier minstens 83.150 euro.
(de versie met een radius van 375 km begint vanaf 72.600 euro)
En dat terwijl Europese wagens goedkoper verkocht worden in de V.S., je betaalt niet meer dollars dan euro's (met de huidige koers).

bart green would be 20:30
afbeelding van bart green would be

Ik geef u "bijna" gelijk. Ik heb 'm nl. net gekocht. Waarom? Ik heb met de Volt, de Ampèra en de volvo gereden. Elektrisch zijn ze even aangenaam, maar maakt de Volvo een "ietsje" electromotorgeluid, iets wat ze er zouden proberen gaan uithalen met "reverse sound". Een systeem dat al eerder op andere wagens is geplaatst, maar nooit efficiënt was. Maar dan spreken we wel van de jaren '70 en '80... Ik geloof er NU dus wel in. Nu dan de "grote" verschillen: De Volt/Ampèra zijn met 4 plaatsen en hebben 5 deuren, waarvan de vijfde deur een bescheiden opbergruimte afdekt. Ze zijn echt wel op z'n Amerikaans afgewerkt, waarmee ik bedoel dat ze heel comfortabel zitten, met een comfortabel steering wheel, maar de afwerking is niet echt volgens onze Europese normen. Ik vind ze wel oké, maar het stoort toch een "beetje" voor een wagen van 50.000. De Volvo heeft "voor mij" 3 serieuze voordelen: 5 volwaardige plaatsen, een "bijna" volwaardige koffer, waar ook de hond in mee kan en een klapper van een diesel die ONGELOOFELIJKE fun garandeert als dat gewenst is. Dat alles met 100% fiscale aftrekbaarheid zorgt er voor dat ie m'n huidige break voor 95 procent kan vervangen (de koffer van de huidige is nl. groter) en op 4 jaar evenveel kost, rekening houdend met het meest negatieve scenario qua verbruik voor de VOLVO en een aangepaste verzekeringspremie naar boven toe... Ik stond ook te wachten op de Tesla, maar die kost nog eens het dubbele van de Volvo, dus laat al maar...

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws