Niet alleen General Motors heeft last van kortsluitende batterijen, ook de toeleverancier van Fisker zit met een technisch probleem. Er zouden in 50 Fisker Karma's een kortsluiting zijn ontstaan, en in een elektrische wagen kan je dat missen als kiespijn. De toeleverancier in kwestie is A123 Systems, die ook voor andere merken batterijen levert. De CEO maakte in een persbericht bekend dat misvormde slangklemmen de oorzaak zijn van een lek, die de oorzaak kunnen zijn voor de kortsluiting. Hij voegt daar wel meteen aan toe dat er een herstelkit klaar staat voor alle modellen die de schade hebben. Volgens A123 Systems blijft de band met Fisker sterk.
Het bedrijf werkt momenteel alsook aan een batterijpak dat zal bestaan uit gepatenteerde lithium-fosfaat-technologie. Die zou beter zijn dat de huidige lithium-ion batterijen. Het eerste daarmee uitgeruste productiemodel zal de Spark EV worden, uit het kamp van General Motors.
Momenteel rollen er 25 Fisker Karma's per dag van de band. In 2012 zou dat productie-aantal tot 60 per dag moeten worden opgetrokken.
Via Bloomberg
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden