Honda's van de toekomst worden weer lichter

De ontwikkelingsafdeling van Honda heeft een weegschaal aangeschaft en heeft daaruit besloten dat het gewicht van de modellen omlaag moet. Honda zal daarvoor investeren in productieprocessen waarbij de carrosseriepanelen rechtstreeks op het frame gelast worden. Daardoor kunnen overbodige bouten en verstevigingsmaterialen weggelaten worden. Vooral de kleinere modellen zullen in de nabije toekomst kunnen genieten van deze toepassing.

Dat het niet enkel bij een belofte blijft, moet de N Box bewijzen. Op één van de twee productielijnen wordt de lastechniek al gebruikt en zou de wagen 10 procent lichter worden. Hoe dat dan zit met de verschillen in verbruikscijfers tussen beide productielijnen van eenzelfde model wordt niet meegedeeld. Door de nieuwe productiemethode wil Honda de kostprijs van de productie terugschroeven, waardoor de wagens goedkoper aan de man kunnen worden gebracht. Dat is dan weer goed voor het plan van Honda om de opkomende Oosterse markten in te palmen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
Yvesw 12:32
afbeelding van Yvesw

@MichelAngelo: Rijdt u niet met een Berlingo? Nee wacht, te makkelijk :p
Ik snap wat je bedoelt, ik heb het ook niet zo voor al die Toyota IQ en Smart doosjes... Kan toch geen veilig gevoel geven... Om nog maar te zwijgen over al die Dacia's... Prijs/kwaliteit zijn deze wagens ongelooflijk, maar de deuren voelen wel aan als karton van 2mm...

Yvesw 13:21
afbeelding van Yvesw

@MichelAngelo: Ik beloof plechtig dat ik deze flauwe mop laat liggen in 2012 ;)
En geloof me, ik betrapte me er laatst ook op dat een Berlingo best wel zou passen bij mijn levensstijl... Maar shhht... Laten we dit stilzwijgen :p

Ik vind de Cube zeker ook niet verkeerd! Maar eigenaar van zijn... Nope :p

Sven 17:14
afbeelding van Sven

Jep, Kei-cars heet dat. lagere belasting, lager verbruik. Laag gewicht (wordt ook belast) en kleine cilinderinhoud (eerst maximaal 360cc nu 660cc). Dat zijn volgens mj trouwens dingen die nooit de stad uitkomen, dus aerodynamica is nogal overbodig.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws