De ontwikkelingsafdeling van Honda heeft een weegschaal aangeschaft en heeft daaruit besloten dat het gewicht van de modellen omlaag moet. Honda zal daarvoor investeren in productieprocessen waarbij de carrosseriepanelen rechtstreeks op het frame gelast worden. Daardoor kunnen overbodige bouten en verstevigingsmaterialen weggelaten worden. Vooral de kleinere modellen zullen in de nabije toekomst kunnen genieten van deze toepassing.
Dat het niet enkel bij een belofte blijft, moet de N Box bewijzen. Op één van de twee productielijnen wordt de lastechniek al gebruikt en zou de wagen 10 procent lichter worden. Hoe dat dan zit met de verschillen in verbruikscijfers tussen beide productielijnen van eenzelfde model wordt niet meegedeeld. Door de nieuwe productiemethode wil Honda de kostprijs van de productie terugschroeven, waardoor de wagens goedkoper aan de man kunnen worden gebracht. Dat is dan weer goed voor het plan van Honda om de opkomende Oosterse markten in te palmen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden