Journalist kwam om ten gevolge van overdreven snelheid van bestuurder

Een hoop autofans, autoliefhebbers en journalisten moeten gisteren met de voeten terug op de grond zijn gekomen na het verschrikkelijke nieuws dat een Vlaamse journalist het leven liet in een crash. Michael Cornette was journalist voor de Corelio groep en ging op pad met de Ariel Atom voor een special. Wanneer de bestuurder, de eigenaar van de wagen, de controle verloor over zijn stuur, botsten ze tegen enkele silo's. Voor Michael Cornette kwam alle hulp te laat, de bestuurder is inmiddels buiten levensgevaar. Een groep experts maakten gisterenavond nog bekend dat de crash het gevolg was van overdreven snelheid. Dat blijkt uit beelden van een webcam die aan de Ariel Atom 3 werd vastgemaakt en de crash filmde. "De bestuurder wou de journalist laten zien wat de wagen in zijn mars had, maar verloor daarbij de controle" zo luidt het bij de verkeersexperts.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Mesoerrie 11:58
afbeelding van Mesoerrie

Gisteren was er nog een uitgebreid verslag op Focus-WTV (West Vlaamse regionale zender) over de crash.

http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/journalist-uit-gits-komt-om-na-ong...
http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/invoerder-sportwagen-reageert

(de nummerplaat vind ik heel goed gevonden)

Yvesw 12:19
afbeelding van Yvesw

Wat erger ik er mij aan dat Het Parket van Kortrijk dit bestempelde tot een race... Een korte blik in Van Dale beschrijft race als: "race [rees] de; m -s wedstrijd, wedloop, wedren".
Andere verklaring: "wedstrijd waarbij het erom gaat wie de snelste is."
Dit was geen één van beiden. De man deed zijn job en deze houdt in dat hij zich (bij het testen van wagens) in een grijze zone begeeft tussen wettelijk en onverantwoord. Als ik de plaats van het ongeluk bekijk lijkt het me of er komen amper andere wagens. Het is een spijtige gebeurtenis, maar het Parket kan het toch niet laten om na te trappen en het te bestempelen tot een race en ik citeer: "Die mensen hebben zelf een RACE en ik herhaal, het was een RACE gehouden en zelf opgenomen via webcam (GoPro?) op video"
Als mensen dergelijke auto's gaan testen weet iedereen dat er mee gereden wordt. Ik heb geen boodschap aan het door het slijk halen van overledenen...

Anonieme gebruiker 17:02
afbeelding van Anonieme gebruiker

het is alvast minder erg dan 85% van de reacties die het artikel bij de nederlanders... het niveau van die reacties is zo verbazend laag??? :-O

Adolf Van Oostende 01:19
afbeelding van Adolf Van Oostende

Tja ,
moesten de politici zich wat minder de wet laten dicteren door NIMBY's , moraalridders en andere groene geitenwollen sokken , dan hadden we allang de ooit beloofde 1 of meerdere auto- en motor-sportcircuits gehad waar we ons in veiliger omstandigheden eens konden uitleven tegen betaalbaardere prijzen dan hetgeen er nu moet betaald woorden om eens op Spa-Franchorchamps , Mettet (Circuit Jules Tacheny ) , Zolder .

Die 3 liggen voor de meeste Vlamingen op pakweg 2 uur rijden , gaan gebukt onder erg strenge regels ivm geluid enz => beperkt aanbod , weinig concurrentie => hoge prijzen .
Door deze hoge prijzen + beperkt aantal dagen dat de 3 Belgische circuits open zijn ( + dat je lang op voorhand moet inschrijven om plaatsje te bemachtigen op circuitdag -wat voor de meesten niet makkelijk is ivm werkuren en verlof ,alsook de factor weer : je betaalt 100-en € 's en dan kan het op die circuitdag rotweer zijn => als je het niet ziet zitten om in zo'n omstandigheden op circuit te rijden heb je pech : je geld krijg je niet meer terug )+ de afstand er naar toe en weer terug .

Moesten er meer circuits zijn zou je misschien af en toe eens als het weer meezit eens op circuit gaan rijden , zonder dat je daar zoals nu maanden op voorhand moet voor inschrijven en betalen .

Yvesw 10:13
afbeelding van Yvesw

@Adolf: Zo is het ook gegaan met motocross-circuits. Ze werden allemaal één na één weggehaald uit België wegens "geluidsoverlast" (moet je weten dat de meeste in een bosrijke omgeving lagen en de klachten van wandelaars afkomstig waren). En zoals je aanhaalde is Mettet toch al een positieve verandering in deze zaak. Zo lang ligt het er nog niet. Nadeel zijn dan inderdaad weer de gigantische prijzen die je betaalt, dat wel...
Och ja, zolang er maar geld wordt uitgetrokken om in elk dorp twee voetbalploegen te subsidiëren, want dat blijft nu eenmaal de sport waar wij Belgen toppers in zijn... *Zucht*

Mesoerrie 11:48
afbeelding van Mesoerrie

Inderdaad, maar moest je weten wat een rompslomp het was om dat circuit van Mettet er door te krijgen... Gelukkig dat ze de steun kregen van een Waalse minister van sport.
Maar het is wel een ferm circuitje, vooral het moment dat je voor de eerste keer voor die corkscrew staat denk je: "ja **** man dat is steil!!!!" :p. Ze controleren veel op db (toen ik daar reed stonden ze vrijwel constant met hun metertje aan langs de pitmuur) en je moet idd geluk hebben met het weer, maar dat is eigenlijk niet anders als je in Croix, Folembray, Zandvoort,... wil gaan rijden.

Helaas wordt er hier in België altijd gehoor gegeven aan de hypocriete partijen, onverstaanbaar. Zoals met DHL in Zaventem enkele jaren geleden, wel goedkope grond kunnen kopen langs de luchthaven, dikke villa er op, maar dan wel klagen over geluidsoverlast en honderden, zo niet duizenden jobs verloren laten gaan. En zelfs Spa-Francorchamps heeft al klachten ontvangen van omwonenden, komaan hoe lang ligt dat circuit daar nu al niet :s En ik ben ook eens benieuwd wat de plaatselijke economie dan uit hun hoed zal moeten toveren moest dat circuit gesloten worden.

Techno Patat 14:32
afbeelding van Techno Patat

Inderdaad Sam, dat van DHL heb ik ook nooit gesnapt! Zelfde verhaal bij circuits! Al kan ik wel verstaan dat mensen de verkeersoverlast ambetant vinden! Maar dat van het lawaai wisten ze, als je bij een circuit gaat wonen heb je lawaai, PUNT andere lijn!

Ot: Verschrikkelijk jammer voor die journalist maar simpelweg DOM van die bestuurder! Een Atom komt enkel tot z'n recht op een circuit, en zeker niet op een vettig en dampig industriestraatje!
Ik ken een Rallypiloot die er een ging kopen, en na een testrit kwam hij er lijkbleek uit en sprak de volgende woorden uit: NOOIT krijg je me daar nog in! Dat is levensgevaarlijk! Te weinig gewicht op de achteras! Ben je aan het optrekken/ bocht uit acceleren en je past een putje mag je het zo goed als vergeten! De achterkant gaat omhoog, de grip is volledig weg en als je terug landt heeft de motor zoveel toeren gemaakt dat hij direct in een slip graakt! En iets met zo een kleine wielbasis is heeel lastig te controleren!

Uw reactie

tdbt-2019

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws