AT&T Labs (de slimste afdeling van één van de grootste providers in Amerika) heeft iets bedacht wat volgens hen zal zorgen voor het veiliger volgen van GPS aanwijzingen. Hun prototype en idee bestaat uit een stuurwiel waarin 20 vibratoren in zijn verwerkt. Elke actuator kan apart aangestuurd worden. Dit kan dan het gevoel geven dat je bijvoorbeeld bij de aanwijzing "links afslaan" een vibratiepatroon voelt dat tegenwijzerzin draait.... meer info?
Dit systeem zal er voor zorgen dat je je aandacht op de weg kan houden. Dit doordat de vibraties subtieler opgenomen (of waargenomen) worden. Dit kan tevens dienen om je kennis te geven van zaken die rondom je wagen gebeuren... zoals het te dicht naderen vaan je voorganger of als er iets in je dode hoek aan het gebeuren is.
Overall lijkt dit ons zeker een slim bedacht systeem. Althans als iedereen zijn/haar stuur vasthoudt zoals het hoort (Kwart voor 3 dus). Zijn de systemen zoals het geniale Head Up Display en BLIS ook niet perfect werkbaar zonder je aandacht van het verkeer te halen? Wat denken jullie? Good vibrations of...
bron: Gizmodo
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden