Alle beetjes helpen en dat geldt zeker in autoland waar de strijd om de schoonste modellen nog steeds woedt. Dit keer zorgt Ford er voor dat de Fiesta TDCi slechts 87 g/km aan CO2 uitstoot. Dat doen ze door wat minder wrijving te genereren in de motor en de calibratie ervan te optimaliseren. Daarnaast werden ook de versnellingsbakverhoudingen herzien.
De Fiesta krijgt verder ook Smart regenerative charging, waarbij de remenergie wordt gerecupereerd, en een EcoMode. Tot slot werden de airco, koeling en alternator efficiënter. Veel werk voor enkele luttele grammen CO2 minder dus.
De Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic 95 pk verbruikt nu in theorie nog slechts 3,3 l/100 km. De drielitergrens komt dus steeds dichterbij voor Ford. De wagen werd eind vorig jaar reeds voorgesteld maar komt nu dus bij de dealers terecht.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 19 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden