Volvo krijgt nieuwe D3: 2.0 liter 5-cilinder met 136 pk en 350 Nm

******Bevestigd voor België**: Volvo past met het oog op haar DRIVe Towards Zero strategie opnieuw haar motoraanbod aan. Ze zal haar dieselaanbod uitbreiden met een nieuwe 2.0 liter grote vijfcilinder. Dat blok krijgt 136 pk en 350 Nm mee. Het blok zal beschikbaar zijn in de S60, V60, XC60, V70 en S80. Vanaf 2013 zou het blok onder de kap van eerder genoemden moeten liggen. De CO2 uitstoot zou telkens maximaal 120 g/km bedragen. De zuinigste in de klas zijn de s60 en s80 die elk 114 g/km CO2 uitstoten. De nieuwe motor zal de D3 badge krijgen. De motor met 115 pk zal nu D2 gaan heten. De D4 (de huidige D3) zal opnieuw over 163 pk beschikken, net zoals de D5 nog steeds over 215 stuks beschikt.

Model/Engine D2 (115 hp)  D3 (136 hp) D4 (163 hp)  D5 (215 hp)
S60  114 g  114 g 114 g 119 g 
V60 119 g 119 g 119 g  120 g 
V70 119 g   119 g 119 g  126 g
S80 119 g 114 g  114 g  120 g

Ook heel belangrijk is dat de groene reeks van Volvo nu niet meer DRIVe heet, maar Drive-E. Een wereld van verschil volgens de marketingboys.

volvo D3

De s60, V60, XC60, V70, XC70 en s80 zullen ook uitgerust worden met het nieuwe Sensus systeem, dat zal nu verkrijgbaar zijn met verkeersbordherkenning, active high beam (koplampen gaan automatisch aan/uit) en tunnel detection (lichten springen automatisch op in tunnels). Binnenin zullen alle modellen met automaat ook een nieuwe bedieningspook krijgen. Die zal afgewerkt worden met LED verlichting, net zoals dat zal zijn in de nieuwe V40.

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
Challager 18:16
afbeelding van Challager

Te duur voor wat deze veredelde middenklasser te bieden geeft. De V60 heeft zeker een mooie lijn maar
de binnenruimte is globaal te klein ( Golf Break is zelfs ruimer ) en de afwerking is zeker niet premium waardig.

Anonieme gebruiker 11:20
afbeelding van Anonieme gebruiker

@Challager: waar haal jij die onzin ivm binnenruimte en afwerking vandaan zeg?!

Techno Patat 12:54
afbeelding van Techno Patat

@challager: deze wordt dan toch ook nergens verkocht als een ruimtekoning? Deze wordt verkocht als een lifestyle break! Want bij volvo hebben ze al de V70 voor de ruimte! En qua afwerking is hij niet premium maar wel beter dan de gemiddelde opel/ford! En de prijs is ook totaal niet naar premium normen

Ik vind persoonlijk dat deze veel auto is voor zijn geld! Veel meer dan de zogenaamde premiums! En dat deze dan nog eens de leuke 5-cilinder roffel heeft boven die stoofklanken van je 4-cilinder premiumbakjes is meer dan een plus!
Voor mij is geluid en interieur zo goed als alles! En dan zit je bij BMW en Audi zeker niet goed! Bij Mercedes is het qua interieur nog goed te doen zonder al te veel opties maar ook daar klinken de vergelijkbare motoren voor geen meter!

Challanger 17:05
afbeelding van Challanger

@Patat, akkoord met het feit dat hij niet wordt verkocht als ruimtewonder of familiewagen. Toch blijf ik de
binnenruimte te beperkt vinden. Zeker als je de binnenruimte van enkele D segment wagens ontdekt
( ok, wel met zeer beperkte kofferruimte ). Met mijn1,92 m kan er niemand achter mijn zetel plaatsnemen en dat is bij alle Volvo's het geval ( uitzondering XC90 )

Techno Patat 17:22
afbeelding van Techno Patat

Ik ben ook 1.93m en in dat segment kan er enkel iemand in mijn alfa achter mij zitten! Bij een A4/C-klasse/3-serie ook niet! In een saab 9-3 kon dat ook niet, mijn oude S60 zeker niet...

Al had ik hem afgaan op het uiterlijk ook groter in geschat heb ik toch nergens geen plek te kort eigenlijk. Het interieur vond ik ruim genoeg, het is de kofferopening waar ik me eerder aan stoor bij een V60/mijn alfa :s!

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws