Peugeot past haar modelbenamingen aan naar de hedendaagse noden. Hier echter geen motorvermogens of cilinderinhoud zoals bij de Duitse premiummerken, wel een cijfer op basis van de 'bereikbaarheid' van de wagen. De "1" achteraan in de naam, zoals bij de vandaag voorgestelde 301 duidt op een model bestemd voor de groeimarkten, de goedkoopste varianten dus. Modellen met een "8" achteraan (zoals de 508) blijven die benaming voorgoed behouden en duiden op de normale modellen.
Modellen die nog een "7" achteraan dragen (denk aan de 107) gaan er stilaan uit, bij de volgende vernieuwing krijgen ook zij een "8" achteraan. Daardoor zouden ook die modellen onder de xx8 badge komen en ons dus moeten duidelijk maken dat het om de normale variant gaat, en niet de budgetvariant.
De manier van werken die Peugeot hanteerde om de naam telkens +1 te doen bij elke generatiewissel is dus (voorlopig) verleden tijd.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden