Procentenregen: Hoeveel meer verkochten merken in 2013?

Nu het nieuwe jaar van start is gegaan is het tijd voor sommige merken om naar buiten te komen met hun groeicijfers van 2013. Want elke econoom weet, dezelfde gigantische winst als het jaar ervoor maken, is achteruitgang.

2013 was een jaar van aanhoudende crisis, net zoals 2012, 2011, 2010,... je snapt het wel. Toch slaagden een hele hoop automerken er in om weer een knappe groei te noteren. Hoewel het vooral luxemerken zijn die pochen met hun procenten, zit er één zwart schaap in de groep. Een lijstje:

Rolls-Royce= +2%

Bescheiden, maar met een kostprijs van een luxe villa per wagen toch een mooi cijfer. In totaal werden er 3.630 rijdende villa's verkocht.

Audi: +8,3%

Een enorme teleurstelling voor de aandeelhouders waarschijnlijk. Want met amper 8,3 procent stijgt het merk tot een jaarlijkse verkoop van amper 1.575.500 auto's.

Porsche: +15%

Het merk van sportieve coupes en SUV deed het dit jaar weer waanzinnig goed bij het grote publiek. Vooral de VS en China blijven fan. In totaal werden er 162.145 Porsche's verkocht.

Bentley: +19%

Het mag dan misschien een concurrent zijn van Rolls-Royce, qua verkochte modellen is Bentley heer en meester. Maar liefst 10.120 Bentley's werden er verkocht. Het merk wordt bijna ordinair.

Renault/Dacia: +55%

Oké, misschien niet helemaal correct, want een globaal cijfer is nog niet bekend. Maar vorig jaar verkocht het broederschap Renault & Dacia zo maar eventjes 55% meer wagens in Engeland. Als dat een indicatie is voor hun globale groei...

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws