Net als je gsm en computer beschikt ook je auto over een schat van informatie die uitermate interessant kan zijn voor externe partijen.Volkswagen maakte publiek bekend niet te willen overdrijven in het verzamelen van data: "wij willen geen Big Brother spelen".
Het was meneer de CEO zelf, Martin Winterkorn, die op een technologiebeurs bekend maakte dat een auto geen data-bom mag worden. In zijn ogen hoeft data van een auto alleen maar verzameld te worden als dat in het voordeel van de veiligheid van de inzittenden is. Zodra het verzamelen een commercieel kantje krijgt, hoeft het voor Volkswagen niet meer.
Denk bijvoorbeeld maar aan de verzekeringskantoren die maar al te graag alles over uw rijgedrag willen weten, zodat ze hun jaarlijkse prijs kunnen optimaliseren, lees: duurder maken.
Op de beurs riep Martin Winterkorn andere constructeurs op zich mee achter zijn visie te scharen zodat bedrijven en overheden buiten de autosector de data niet kunnen misbruiken. Hij voelt zich verantwoordelijk voor het beveiligen van de data van zijn klanten.
nvdr: Hoe cool is onze inzetfoto?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden