Vandaag importeert Lexus al haar wagens die het verkoopt in China vanuit Japan en dat brengt hoge importtaksen met zich mee. Maar produceren in China zelf zien de Japanners nog niet zeggen, ze vrezen een verlies in de bouwkwaliteit.
China is voor veel autofabrikanten een enorm belangrijke markt. Het is ook om die reden dat vele constructeurs er een lokale productie-entiteit opstarten, denk aan BMW, Mercedes, Ford, Audi en General Motors.
Voor Lexus is China de op een na belangrijkste markt, na de Verenigde Staten, maar een lokale productie ziet Lexus' CEO Tokuo Fukuichi er niet zitten. Hij vreest dat er een negatieve impact zou zijn op de bouwkwaliteit, en die kwaliteit staat bij Lexus centraal. De CEO zegt dat kwaliteit boven kwantiteit staat - daarmee deelt hij een commerciële steek uit naar de andere premiummerken die er wél een productie-eenheid hebben.
Al kan je je afvragen dat als het goed is voor 's werelds grootste merken, waarom Lexus het zaakje dan niet vertrouwt...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden