De 'US Spec' van de Alfa Romeo 4C zal maar liefst 155 kg extra in de weegschaal leggen. Daardoor gaat hij boven de ton aan de overkant van de oceaan.
Afhankelijk hoe je hem weegt (droog of nat) krijgen wij in Europa een Alfa Romeo 4C met een vedergewicht van 925 kg. Amerikanen mogen daar nog eens zo'n 155 kg bij optellen. Nee, de Italiaan heeft zich niet volgepropt bij menig hamburgerkraam, wel moet hij voor de US of A extra veiligheidsvoorzieningen hebben en een stevigere carbon monocoque. Of die Monocoque steviger moet zijn voor de 'iets corpulentere' Amerikanen, is evenwel niet geweten.
Zwaarder, maar goedkoper
Al hebben de Amerikanen weer wel één geluk, de wagen zal er een stuk goedkoper zijn dan in ons Belgenland. Bij ons ben je 51.500 euro kwijt voor het speelgoed met middenmotor, de Amerikanen krijgen hem voor dik 40.000 euro. Dat komt bij ons in de regionen van de Peugeot RCZ R.
Wat zouden jullie het liefst hebben? Een zwaardere, maar 10.000 euro goedkopere 4C, of het vedergewichtje van nu met zijn hoge kostprijs?
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden