
De nieuwe C-Klasse (W205) is volop in productie om de straten te veroveren. Dat betekent dan ook het einde voor zijn voorganger, de W204. Het laatste model daarvan rolde laatst van de band in Sindelfingen, Duitsland.
Zo'n zeven jaar was de vorige generatie C-Klasse in productie. Een model dat enerzijds kon overtuigen in leasingland, maar ook echte Autofans liet dromen met de AMG-versies. Ondertussen reden we al met zijn opvolger - met typeplaatje: W205 - en we zijn er van overtuigd dat die de taak van zijn voorganger met verve zal overnemen.
Aan alle verhalen komt dus een einde, en nu ook aan dat van de W204 C-Klasse. Opvallend daaraan is dat zijn opvolger niet meer zal gebouwd worden in Sindelfingen. De productie daarvan gebeurt in Bremen, Tuscaloosa (Alabama, VS), East London en in Beijing. Daardoor sluiten de werknemers in Sindelfingen een hoofdstuk van hun leven af, het hoofdstuk van de C-Klasse.

Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 56 min geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 3 uur geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 18 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
mensen die sporadisch rijden zijn naar mijn gevoel net diegene die je zo snel mogelijk op EV wil...
Door Adriaan 1 dag geleden