Rolls Royce rijders moeten niet weten van een elektrische Phantom of Ghost, aldus Rolls' CEO Törsten Müller-Ötvös over het 102EX concept van enkele jaren geleden.
Rolls Royce rijders willen niet weg van hun brullende V12, zo blijkt uit de reacties op het 102EX concept van enkele jaren geleden. Toen ruilde het Brits-Duitse merk de 6,75 liter V12 om voor een gigantische batterij en twee 195 pk sterke elektromotoren.
Na de voorstelling in Genève in 2011 reisden ze er de wereld mee rond op zoek naar interesse, iets dat nu nog steeds niet gevonden is. In tegenstelling tot Rolls Royce hun andere concepten vroeg er niemand om deze Experimental Electric te maken, genoeg redenen voor het merk om de full-electric plannen voorlopig in de koelkast te stoppen.
Wel gaan ze de mogelijkheid van een plug-in hybrid onderzoeken, aldus hun CEO. De meesten van hun klanten werken in een verstedelijkte omgeving maar wonen in ruraal gebied, een combinatie van een elektromotor met een gigantische V12 moet hun dus wel kunnen bekoren. Alhoewel ze daar ook nog geen vragen achter hebben gekregen - Rolls rijders kijken niet zo op hun benzinerekening - is het omdat het merk ook gewoon een alternatieve aandrijflijn nodig heeft, zei Törsten Müller-Ötvös.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden