Het verplichten van westerse bedrijven om samen te werken met lokale bedrijven, in China zijn ze er erg goed in. Ook Tesla heeft er van mogen weten. Omdat Google China niet in kaart mag brengen met Google Maps, had Tesla geen navigatiesysteem in het land van de rijzende zon, een enorm nadeel voor de vele klanten die ze in China hoopten te bedienen.
Het probleem dook in juli 2014 op en lijkt in februari 2015 opgelost te zijn. Dan ziet Tesla een integratie mogelijk met het chinees bedrijf NavInfo dat het hele land wel in kaart kon brengen, aldus de lokale media. Tot februari 2015 krijgen de IT'ers dus nog tijd om de nodige aanpassingen door te voeren zodat een integratie met de Model S op punt staat.
NavInfo is geen onbekende speler. Ook andere constructeurs werden genoodzaakt de lokale partner op te zoeken om een GPS aan te kunnen bieden in China, voorbeelden zijn General Motors, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Hyundai, Nissan, Volvo, Volkswagen, Toyota, ...
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 4 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 8 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden