In de eeuwige zoektocht naar meer winst overweegt Volkswagen om te bezuinigen op de onderdelen die gebruikt worden op de Golf en de Polo. Niet om een lager prijskaartje aan de klant aan te kunnen bieden, wel om het grotere verschil naar hun eigen rekening over te schrijven.
Tijdens een online presentatie wist het hoofd van financiën bij Volkswagen te vertellen dat er nog serieus wat 'besparings-potentieel' zit bij modellen zoals de Golf en de Polo. Zo sprak hij specifiek van het halveren van het aantal batterij en interieurlamp stukken in de huidige Golf en het aantal motoren en versnellingsbakken in de volgende generatie Polo met 30% te beperken.
Hoe goedkoper Volkswagen een wagen kan produceren, hoe meer het winst maakt op haar modellen. Want denk maar niet dat ze die goedkopere prijs gaan doorrekenen aan hun klanten. De reden daarvoor is een afgesproken doel met aandeelhouders tegen 2018. Daarin staat dat VW tegen 2017 vijf miljard meer winst moet maken dan nu en in 2018 dat getal nog eens stevig moet stijgen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 3 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 18 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden