In een interview met Britse media wist Alain Uyttenhoven, Europese baas van Lexus, te vertellen dat het Japanse merk er alles aan doet om uit de band te springen op designvlak. 'Doen wat al de rest doen, daar zit het gevaar.'
Lexus is 25 jaar oud. Een leeftijd die Uyttenhoven gebruikt om aan te tonen dat ze de pubertijd voorbij zijn. 'Wanneer we 25 jaar geleden begonnen draaide alles rond status. We hebben dan ook een tijd lang geprobeerd om ietwat zoals de rest te zijn', aldus Uyttenhoven. 'Daar willen we nu komaf mee maken. Wij zijn het merk dat de rest uitdaagt, dus we moeten anders zijn en opvallen.'
'Te veel merken proberen namelijk om iedereen gelukkig te maken, om een designtaal te ontwerpen die iedereen kan smaken. Wij proberen liever een kleinere groep van mensen te plezieren. Daar ligt dan ook ons voordeel.'
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden